Valmentajakoulutus

Valmentajakoulutuksista tulee lisätietoja vuoden 2022 aikana.

Koulutetut valmentajat ovat turvallisen ja osaavan valmennustoiminnan…

Melonnan ja soudun valmentajakoulutukset noudattavat suomalaisia valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen (VOK) perusteita. VOK-perusteiden tarkoitus on määritellä Suomessa tarjottavalle valmentajakoulutukselle yhteiset rakenteet, oppimiskäsityksen, osaamistavoitteet ja oppisisällöt lajista riippumatta. Koulutus pyritään kuitenkin järjestämään mahdollisimman käytännönläheisesti ja oma laji onkin kiinteästi mukana koko koulutusprosessin ajan.

Suomalainen valmentaja- ja ohjaajakoulutus on viisiportainen, josta lajiliitot vastaavat tasoista 1-3. Taso 4 käsittää Opetushallituksen tutkintojen perusteisiin pohjautuvan valmentajan ammattitutkinnon ja valmentajan erikoisammattitutkinnon. Tason 5 saavuttaa suoritettuaan Jyväskylän yliopiston liikuntabiologian laitoksen ylempään korkeakoulututkintoon valmistavan valmennus- ja testausopin maisterinkoulutuksen.

Valmentajalle hyödyllisiä linkkejä

Voimanpolku Kattava voimaharjoittelun tieto- ja harjoitepankki. Voiman polusta löydät työkalut urheilijan polun eri vaiheisiin. Ladattavissa myös sovellus!

Kasva Urheilijaksi

Terve Urheilija