Ideoita retkikohteiksi

Minne melomaan?

Minne melomaan -sivustolta löytyy tällä hetkellä 24 esittelyä ja lisää on tulossa. Monet esittelyt käsittelevät laajempiakin alueita, joten lyhyiden retkien harrastaja löytää Minne melomaan -sivustolta vinkkejä kymmenille retkille. Retkikohteet löytyvät näppärästi kartalta, josta näkee nopeasti millaisia vesiä missäkin päin Suomea on tarjolla. Sivuston on koonnut Jorma Sajaniemi, joka on retkeillyt liki kaikilla Suomen isommilla vesillä ja joka tunnetaan myös retkimelojan tuhdin tietopankin, mobiHiiden, pystyttämisestä.

Minne melomaan -sivusto keskittyy tasaisiin vesiin eli järviin ja merialueisiin. Jos siis olet lähdössä vaikkapa Saaristomerelle tai Saimaalle, niin kannattaakin käydä lukemassa, mitä kaikkea kivaa tulevan retkesi kohteesta löytyy, millaiset melontaolosuhteet siellä on, ja missä on parhaimmat maisemat. Ja jos et tiedä, mihin lähtisit, niin vilkaise karttaa ja löydä upeita uusia retkikohteita!

Minne melomaan sivusto

Sivustoa ylläpitää Jorma “Saja” Sajaniemi.

Roope-palvelukartta

Mobiiliystävällisellä Roope-kartalla näet kaikki Pidä Saaristo Siistinä ry:n Roope-palvelut. Roope-palveluihin kuuluu mm. kuivakäymälöitä, astianpesupaikkoja, tulipaikkoja, laitureita ja rantautumispaikkoja sekä saunoja.

Roope-palvelut ovat vesilläliikkujille tarkoitettuja PSS ry:n tarjoamia ja ylläpitämiä palveluita merialueilla ja Järvi-Suomessa. Roope-palvelut edesauttavat vesiympäristömme puhtautta ja roskattomuutta sekä vähentävät rehevöitymistä.

Roope-palvelut hyödyttävät jokaista vesilläliikkujaa ja palveluita rahoitetaan PSS ry:n jäsenmaksuilla. Liity PSS ry:n jäseneksi, lisätietoja täältä.

Roope-palvelukartalle