Tuet ja avustukset seuroille

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistuki

Mikä on OKM-seuratuki ja mihin sitä voi käyttää?

Tuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastamisen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja urheilua järjestävät paikalliset rekisteröityneet yhdistykset. Avustus myönnetään saajalle harkinnanvaraisena erityisavustuksena.

Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä.

Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Milloin haku tapahtuu ja missä?

Haku tapahtuu 1.11.-30.11. tukihaku.suomisport.fi -sivulla.

HUOM! Haku päättyy 30.11.2022 klo 16:15!

Tutustu:

OKM nettisivuilla ohjeet

Youtubessa tallenne 28.9.2022 järjestetystä infosta

28.9. Tuki-infon materiaali

Lisätietoja, tukea ja sparrausta:

Tukea ja apua hakemiseen ja kehitysprosessiin Melonta- ja Soutuliiton viestintä- ja seurapalvelukoordinaattorilta. Ole hyvissä ajoin ja rohkeasti yhteydessä soittamalla tai sähköpostilla.

Sini Rönnqvist, sini.ronnqvist(at)smsl.fi / 044 727 3229

Tiedot kaupunkien ja kuntien tuista ja avustuksista urheiluseuroille saat omasta kunnasta.